Annonsørinnhold i samarbeid med Møre og Personale Monteringsservice

Hva er dette?

 
 

Overflatebehandling og flislegging er vår spesialitet!

Møre og Personale Monteringsservice ble etablert i 2012 og jobber med overflatebehandling og baderom.

Annonsørinnhold i samarbeid med Møre og Personale Monteringsservice

Møre og Personale Monteringsservice

– Vi driver med flis og overflatebehandling innen nybygg og renovering. Jeg har stor tro på å spesialisere seg innenfor et felt. Våre tjenester inkluderer våtrom, overflatebehandling, maling, sparkling, flislegging, betongarbeid og puss, sier Jens Helge Sulen, daglig leder.

I dag er det syv ansatte i MPM. MPM har et stabilt arbeidslag.

Når behovet for mer arbeidskraft melder seg, tar de kontakt med samarbeidspartnerne. På listen står blant annet Goma Bygg og Haugen Bygg.

– Det samarbeidet fungerer utmerket. Haugen har lang erfaring som byggmester og er god å rådføre seg med. Jørgen på Goma Bygg er ung, full av ideer og flink til å jobbe, smiler daglig leder.

Når de lokale firmaene slår seg sammen går også byggeprosessen raskere. I dagens samfunn er det mange som sitter fast i den berømte tidsklemma. Det gjelder ikke bare håndverkere, men også kundene. Flesteparten av oppdragene som MPM påtar seg er knyttet opp mot bad, og da gjelder det å fullføre jobben innen fristen.

– Vi har veldig fokus på å fullføre jobbene raskt. Det er jo ikke lett for folk å være uten bad, verken toalett eller dusj, over en lengre periode. Men det skal også være kvalitet i arbeidet vi utfører, forteller Sulen.

Ved å samarbeide med andre håndverkere har MPM full kontroll på hele prosjektet. Det gjelder både rørleggere, elektrikere og snekkere. For kundene innebærer det en komplett pakke. Kundene slipper selv å ta kontakt med hver enkelt håndverker og koordineringen av oppussingen.

Det er hektiske dager, med full timeplan i lang tid fremover. Sulen kan fornøyd slå fast at det er mange spennende oppdrag som venter.

Rundt om i distriktet er det også en rekke ferdigstilte prosjekter. Den eldste delen er fra 1800-tallet så det verneverdige bygget krevde bruk av godkjent maling og materiale. 

Prosjekt utført av Møre og Personale Monteringsservice.

Et bad verdig et glass champagne!

Han er bosatt i Torvikbukt, men har flyttet en del rundt om i landet. I 2002 returnerte han. Det er jo her han har vokst opp!

Kundeservice og kvalitet er alfa omega for MPM. Her vektlegges at hver ansatt har fokus på sine oppgaver og de leverer kvalitetsarbeid til tidsfristen. Kundebasen består av både private og proffmarkedet.

Med sin lange fartstid har Sulen også både noen kundehistorier og gode råd på lager.

For det er nå en gang slik at noen oppdrag husker man bedre enn andre. Sulen deler gjerne historien om en bestemt herremann som ringte en fredagsettermiddag og fortalte at han ville ha nytt bad. Her skulle det lille badet slås sammen med vaskerommet. Alt skulle rives og bygges opp igjen. Sulen svarte at det skulle de fikse, men ble litt overrasket da kunden legger til at han skal reise samme ettermiddag og være borte i fire uker.

På spørsmål fra Sulen om at de trenger litt informasjon om farger, innredning, fliser, belysning og dør svarer kunden helt enkelt: "Det overlater jeg til dere. Du ordner både fagfolk og materiale. Her er budsjettet mitt. Jeg har hørt så mye godt om dere så dette fikser du!"

For MPM var det bare å sette i gang. Fire uker senere og nok en fredagskveld. Telefonen til Sulen ringer og etter å ha sagt hallo, får han spørsmålet: "Gjett hvor jeg sitter?" Sulen må jo innrømme at han ikke vet svaret på dette, så kunden utdyper med at han sitter på toalettet med et glass champagne i hånden og ser utover det nye badet!

– Vi hadde valgt et klassisk bad, men det ble lekkert. Her var det ingen ønsker fra kunden eller noe kontakt med ham etter bestillingen ble gjort. Han takket til og med for at det var mer ryddig i gangen enn da han dro, sier Sulen og ler.

Det er det man kaller blindprosjekt med suksess! 

Store fliser og farger er trenden for dagens bad.

Håndverkerens anbefalinger

Sulen har mer enn gode historier på lager. Han deler gjerne noen råd og tips også: Bruk sertifiserte folk og gode produkter. Når man investerer i nytt bad så skal det vare.

MPM handler produkter fra Norfloor, og kan dermed levere et komplett system til sine kunder.

Hva er populært når det kommer til oppussing av bad?
Betong-look er populært. Det samme er store fliser, gjerne 60x60 cm. Alternativt kan du bruke våtromsflater som ser ut som flis på veggene. Da er det en fin kombinasjon å bruke fliser på gulv og kanter.

Helhvite bad brukes som regel kun i nybygg. Oppussingsglade nordmenn vil gjerne ha farge på badene; lysegrå eller beige.

Store vinduer gjør at man kan bruke mørkere farger siden store vinder gir god belysning.

MPM har også en rekke flisprøver tilgjengelig slik at kundene får et bedre inntrykk. De kommer gjerne med råd og anbefalinger for de som er usikre på hva som vil gi best resultat og løsning.

Den drevne flisleggeren forteller også at folk er mer bevisste på hva de vil ha enn tidligere. De er oppdaterte på trender og hvilke produkter som finnes.

Er du jakt etter noen til å pusse opp badet ditt, stiller MPM gjerne opp. De trenger ikke en gang bli fortalt hvordan du vil ha – selv om de selvsagt følger dine ønsker. Kanskje blir det du som skåler i champagne i nyoppusset bad neste gang? Oppussing står MPM for. Champagnen må du ordne selv! 

Møre og Personale Monteringsservice

• MPM er en liten entreprenørbedrift som i hovedsak arbeider med flislegging av våtrom, overflatebehandling, puss og betongarbeid i Møre og Romsdal.
• Firmaet ble etablert i 2012.
• Vi er i dag 7 ansatte. 

Del artikkelen på Facebook