Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Vi oppfyller drømmen om det perfekte kjøkken

Annonse fra Kjøkkensenteret Kristiansund – Drømmekjøkkenet

Mange anser kjøkkenet som hjertet i huset. Det er et rom som fylles med velduftende retter og sosialt samvær. Kjøkkenet er et rom man skal trives i – og som skal vare i mange år. Hos Kjøkkensenteret får dere hjelp til å oppfylle drømmen om det perfekte kjøkken.

Adresse
Verkstedveien 9, 6517 Kristiansund


Åpningstider
Mandag – onsdag: 10:00 – 16:30
Torsdag: 10:00 – 18:00
Fredag: 10:00 – 16:30

Geir Jektvik har mer enn 30 års erfaring med kjøkken i Kristiansund. Han er utdannet bygg- og anleggsingeniør, men ønsket å bytte ut ferdighus med kjøkken.

Nå kokkelerer han sammen med døtrene Bente og Kirsti på Kjøkkensenteret. Trioens oppgave er å oppfylle drømmen om det perfekte kjøkken for Kristiansunds innbyggere.

– Det er veldig koselig å jobbe sammen med døtrene mine. Med oss på laget har vi også Kristina Bjerga, som er i permisjon akkurat nå. Hos oss er det et godt miljø innad. Da er det gøy å stå opp for å dra på jobb, smiler Jektvik.

Det som skiller Kjøkkensenteret fra mange andre kjøkkenbutikker er at alle de ansatte har mer enn 14 års erfaring fra bransjen. Med andre ord: De fire ansatte vet hva som skal til for å skape det perfekte kjøkken!

En annen ting er åpningstidene. I motsetning til en rekke andre butikker er Kjøkkensenteret stengt på lørdager. Jektvik mener at dette er med på å øke trivselen på arbeidsplassen, og at innsatsen i ukedagene blir enda bedre. Helgefri fører til at medarbeiderne blir lenger enn de ville gjort andre steder.

Det høres kanskje litt merkelig ut å ha stengt på lørdager, når flertallet av befolkningen har fri og kan ta turen inn for å se på kjøkken. Ifølge Jektvik er det ikke noe problem. Kjøkkensenteret har langåpent hver torsdag. De er heller ikke vanskelige å be når en kunde vil avtale et møte – selv etter stengetid.

– Vi vet jo at det kan være vanskelig å stikke vekk fra jobben midt på dagen, så vi setter gjerne opp avtaler som er tilrettelagt kunden. Våre kunder kommer fra hele distriktet så vi er tilpasningsdyktige vi, sier Jektvik.

Kundeservice står nemlig øverst på prioriteringslisten hos de fire i Kjøkkensenteret. Når kundene kommer langveisfra innebærer det også at de både henter og kjører kundene til Hurtigbåt- kaia. Jektvik ser nemlig ikke problemer. Bare løsninger. 

Lekkert kjøkken med Star mørkegrå fronter.

Slik er drømmekjøkkenet i dag

Kjøkkensenteret ble Drømmekjøkkenet for 20 år siden. Dermed ble de en del av et historisk firma med lange røtter innen kjøkken. Drømmekjøkkenet ble grunnlagt i 1929, noe som gjør at de nå feirer 90 år på det nordiske markedet. Gjennom alle disse årene har de bygd kjøkken etter tidens behov og ønsker. Selv om trendene har endret seg i perioder, er det to ting Drømmekjøkkenet konsekvent har holdt fast ved: Kvalitet og entusiasme.

Et kjøkken skal være en kilde til hverdagsglede. Det er her dagen starter, og vi tilbringer mye tid på kjøkkenet. Det er husets hjerte og sjel. På kjøkkenet samles menneskets grunnleggende behov: Varme, vann, næring, hygiene, helse, felleskap og trygghet.

Jektvik er tydelig på at kjøkkenet har tre funksjoner: Funksjonalitet, kvalitet og hverdagsglede.

– Kjøkkenet er ikke bare et sted vi lager mat. Det er også et sosialt sted. Mange integrerer kjøkken og spisestue. Det er ingen tvil om at kjøkkenet er viktig for de aller fleste, sier han.

I dag kan det virke som om kjøkkenverdenen er full av uendelige muligheter. Det er ikke lett å vite hva man skal velge. Det er nettopp her kjøkkenekspertene kommer inn. Alt du trenger å gjøre er å ta med deg noen bilder, en skisse med mål og ideer til Jektvik. Så hjelper han deg med å skreddersy et kjøkken tilpasset dine ønsker og behov. Hos Kjøkkensenteret får du alt visualisert slik at du kan se, røre, føle og se.

– Husk at du skal tenke mer på egne behov og bruk av kjøkkenet enn hva trendene sier når du skal ha nytt kjøkken. Det skal fungere optimalt for deg i hverdagen og det skal passe huset. Har du et tradisjonelt hus bør kjøkkenet tilpasses dette. Bor du i et funkishus skal kjøkkenet være slik at det passer inn her, sier Jektvik. 

Kjøkkenfront metro ask hvitmalt.

Vi leverer kjøkken - ikke deler

Kjøkkensenteret har 18 stamfarger på malte ting så det er lett å sette farge på hverdagen. Du kan kombinere underskap i en farge og overskap i en annen farge.

Men det bør alltid være en rød tråd i løsningene man velger.

Overskap er også på vei ut. Vi foretrekker store skuffeløsninger hvor vi plasserer glass, tallerkener og kopper. Dette er veldig praktisk, spesielt for småbarnsfamilier. Da slipper foreldrene å bekymre seg for at minstemann klatrer på kjøkkenbenken når han eller hun skal hente et glass.

Kjøkkensenteret leverer skuffer som tåler en belastning på 70 kilo – og har god plass. Det krever også et sterkere skrog med god kvalitet. De dypeste skuffene er 55 cm. Disse er også de beste skuffene på markedet. 

– Flere og flere etterspør dype skuffer og store gryteskap. Hjørneskuffer er også noe det går mye av. De er hensiktsmessige og praktiske slik at man kan utnytte plassen maksimalt og har full oversikt, sier Jektvik.

Når det kommer til benkeplater er furu ute. Eik i ulike typer, bambus og naturstein står på ønskelisten. For småbarnsfamilier kan keramikkplate være en fordel på grunn av den gode overflaten. Det er ikke like lett å ripe opp en benkeplate i keramikk.

Kjøkkensenteret får benkeplater levert fra Gautvik Steinindustrier AS i nabokommunen Eide. Dette er en leverandør de har brukt i mange år, og som leverer kvalitetsprodukter.

Kjøkkenøy står også høyt på listen hos mange når det nye kjøkkenet skal planlegges. Jektvik anbefaler å tenke seg nøye om. En kjøkkenøy passer ikke inn i alle kjøkken. Den skal ikke være klemt inn fordi man ønsker seg det. Her gjelder det å tenke funksjonelt og avstand. Kjøkkenet skal ikke bli trangt når øya er på plass.

– Vi leverer ferdig sammensatte skap, ikke biter. Det gir en trygghet for kunden som vet at kjøkkenet er satt sammen under riktig temperatur, herdet i riktig prosess og utført av fagfolk. Her kommer alt ferdig satt sammen med fronter på plass og skuffer som er montert. Det eneste som mangler er håndtakene, av den enkle grunn at dette jo er smak og behag, forteller Jektvik. 

Monteringstiden er tre ganger så lang ved flatpakkekjøkken. 

Det koster nok noe ekstra, men Kjøkkensenteret har også egne montører, som har jobbet med dem i mer enn ti år. Det er alltid en fordel å bestille montering sammen med kjøkkenet slik at du vet at arbeidet utføres skikkelig.

– Våre montører får utrolig mye skryt så det er ingen tvil om at de gjør en god jobb, konstaterer Jektvik. 

Kjøkken med bistro olivengrønn front.

Kjøkkeneksperten har flere gode råd å komme med. Når det skal kjøpes hvitevarer så anbefaler han at disse kjøpes hos samme leverandører som du kjøper kjøkkenet av. Her skal det også være kvalitetsvarer, og hvitevarene skal kunne bygges inn i elementene.

Kjøkkensenteret gir deg en komplett pakke, med hvitevarer fra blant annet Siemens, Miele, AGG, Eico og Røros Metall.

Hverdagen hos de fire ansatte på Kjøkkensenteret består i å hjelpe kunder med å finne de rette og beste løsningene på kjøkkenet. Jektvik minnes godt henvendelsen som kom om et rosa kjøkken.

– Jeg ba henne tenke seg godt om før hun tok den endelige beslutningen. Her fungerte vi som den rådgivende part og kom med flere andre muligheter. Det ble ikke rosa kjøkken, ler han.

Går du med en drøm om nytt kjøkken bør du ta kontakt med en kjøkkenspesialist tidlig i planleggingsfasen. Da kan du få råd og tips før prosjektet iverksettes. Det kan bli vanskelig og kostbar om man må gjøre endringer når oppussingen er i gang.

Enten du vil ha klassisk eller funkis, hvitt eller mørkt, høyglans, tradisjonelt eller eik, så finner du kjøkkenet du er på jakt etter i butikken i Verkstedveien 9. Kunnskapsrike ansatte ser frem til å ønske deg velkommen og hjelpe deg med å oppfylle drømmen.

Trenger du hverdagsglede finner du den du hos Kjøkkensenteret Kristiansund!

Kjøkkensenteret Kristiansund – Drømmekjøkkenet

• I over 30 år har Kristiansund Kjøkkensenter vært forhandler av kjøkken, bad og garderober.
• Vi har et stort fokus på kunnskap, kvalitet og service.
• Vår erfaring er din beste garanti for et godt resultat.
• Besøk vår store utstilling av kjøkken-, bad- og garderobeinnredninger. Her kan du hente ideer og inspirasjon.
• Sammen med våre erfarne konsulenter finner du de beste løsninger med tanke på det praktiske som det utseendemessige. Sett av noen timer og bli med å utforme ditt nye kjøkken, som vi tegner ut for deg på data. Bestill gjerne time på forhånd, så slipper du å vente.

Redaksjonen i Tidens Krav har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet