Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

(Foto: Erik Birkeland, TINGH)

Den perfekte løsningen for naustet

Annonse fra Cinderella

Slik kan du gjøre opplevelsen av naustet enda mer komfortabel og bekymringsfri.

Er naustet ditt fristed, hvor du bruker tid før og etter at du har vært ute med båten? Kanskje samler du venner til krabbekoking eller et godt fiskemåltid? Cinderella er perfekt når behovene melder seg. 

En enkel løsning

Med Cinderella forbrenningstoalett i naustet, kan du gi deg selv anledning til å tilbringe mer tid der. Å ha fasiliteter tilgjengelig når behovene melder seg, er viktig for at vi skal trives. Enten du er der alene, sammen med familien eller med gode venner. 

Naust har utviklet seg til å være et sosialt samlingssted i mange sammenhenger, i tillegg til den opprinnelige oppgaven som oppbevaringshus for båt og fiskeredskap. De originale naustene har hatt beskjedne fasiliteter, og de aller fleste er også uten tilgang på rent vann og avløp.


Ofte mangler vann og avløp ved naustet. Da er et forbrenningstoalett midt i blinken. (Foto: Erik Birkeland, THING)
Luktfritt og behagelig

Ønsker du å kunne gjøre det nødvendigste også i naustet, er Cinderella forbrenningstoalett en ideell løsning. Da slipper du å tenke på vann og avløp. samtidig som du kan få toalettfasiliteter i naustet. 

Forbrenningstoalettet bruker høy varme for å forbrenne avfallet ditt, slik at du bare sitter igjen med litt aske til tømming. Forbrenningsprosessen skjer i et lukket kammer, som gjør at hele prosessen blir luktfri for omgivelsene. 

Populært og rimelig alternativ

Forbrenningstoalettet krever minimalt med vedlikehold, og er billig i drift. Dette gjør at du kan bruke tid og energi på det som er kjekt i og rundt naustet. 

At man ikke behøver vann, strøm og avløp gjør at Cinderella allerede har blitt svært populært i det norske hytte- og fritidsmarkedet. Installerer du Cinderella forbrenningstoalett i naustet, så skjønner du fort hvorfor. Cinderella forbrenningstoaletter har svært høy kvalitet og driftssikkerhet, slik at både du og vi er trygge på at det fungerer under alle forhold. 

Plasseffektivt

I naustet er det kanskje ikke så mange kvadratmeter, og du vil utnytte plassen optimalt. Cinderella er en svært plasseffektiv løsning, og den enkle monteringen gir stor frihet i valg av plassering i naustet. At Cinderella ikke trenger store installasjoner i naustet gjør også at det er økonomisk gunstig. Normalt er det heller ikke søknadspliktig å innstallere et forbrenningstoalett.

Fordeler med Cinderella

- Driftsikkert

- Luktfritt

- Plasseffektivt og enkel innstallering

- Ingen søknadsplikt

- Minimalt vedlikeholdsbehov

- Norskprodusert, høy kvalitet


https://www.cinderellaeco.com/no/hytte-og-fritid/

Installerer du Cinderella forbrenningstoalett i naustet kan du bekymringsfritt slappe av og nyte lange dager og kvelder der. (Foto: Erik Birkeland, TINGH)
Redaksjonen i Tidens Krav har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet