Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Nå ringes jula inn på Christian's Bar

Annonse fra Christian's Bar

Treet glitrer i all sin prakt, nisseluene har kommet på hodet, og Christian's Bar er klar for å ringe inn jula for fullt! I trappeoppgangen står nissemor, nissefar og tolv nissebarn som gleder seg til å ta imot årets julestemte festløver.

Et sted for alle

Christian's Bar er stedet for alle som er ute etter en fest i livlig atmosfære. Nå i førjulstida venter blant annet DJ Primacy Funk fredag 1. desember, førjulsquiz med Lise Ohr 22. og 30. desember, og fotballkamp på lille julaften. I romjula blir det fullt fres — som vanlig! De fleste dager i romjula er også 18-åringene velkommen.

Vi ønsker å gi 18-åringene et sted de kan dra ut og kose seg i jula. Det fortjener de!

Daglig leder, Anne Aspehaug

Blide barnisser ønsker gjestene velkommen til jula på Christians Bar.

Nye hitter og gamle slagere

I DJ-kroken står fire blide nisser klar til å lage stemning med nye hitter og gamle slagere. Det vil naturligvis bli muligheter for å synge karaoke hele jula!

DJ'ene er klar for jul på Christians Bar.

Nissefotball i jula

Christian's Bar skal vise mye fotball i jula. I baren venter smilende barnisser og hyggelige priser! Lille julaften ringes fotballjula inn på Christian's Bar. Leicester - Manchester United vises på skjermen, og det blir servert pepperkaker og gløgg. De som vil kan bli med på en runde rundt juletreet etter kampen.

Christians Bar er Kristiansunds fotballbar.
Juletre på Christians Bar i Kristiansund.

Gleder seg til Eliteserien 2018

Christian's Bar har også inngått ny avtale med supporterklubben Uglan for å heie fram Kristiansund Ballklubb i Eliteserien neste år.

Vi gleder oss til å finne på mye sprell med Uglan!

Daglig leder, Anne Aspehaug

Christians Bar skal heie fram KBK i Eliteserien 2018.

Annes hjertebar(n)

Daglig leder, Anne Aspehaug, er fortsatt motivert til å holde koken oppe på Christian's Bar. Baren har alltid blitt drevet med hjerte og sjel – og med vilje til å omstille seg når det trengs.

Det er en tøff jobb å skulle fylle en bar fire dager hver uke. Man må være på hugget hele tiden, men alle de fine gjestene gjør det hele verdt det!

Daglig leder, Anne Aspehaug

De ansatte på Christians Bar gleder seg til jula.

Christian's-gjengen gleder seg til å lage liv og topp stemning for julegjestene. Velkommen til ei storslagen julefeiring hos Christian's Bar!

Romjula på Christian's Bar

1. juledag: Åpner 21:00. Fri cover. 18-årsgrense.

2. juledag: Åpner 21:00. 100,- cover. 20-årsgrense.

3.-4. juledag: Åpner 21:00. Fri cover. 18-årsgrense.

5.-6. juledag: Åpner 21:00. 50,- cover. 18-årsgrense.

Nyttårsaften: Åpner 21:00. 100,- cover. 18-årsgrense.

Saken er produsert av Develo.

Redaksjonen i Tidens Krav har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet