Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Christian's Bar lader opp til tidenes fotballfest!

Annonse fra Christian's Bar

Christian's Bar er stedet for den som er på jakt etter livlig stemning og leken atmosfære. Her møter man festglade mennesker i alle aldre, og baren byr på alt fra fotball og øl til karaoke og cocktails!

Klar for sesongstart i Eliteserien

I alle år har Christian's Bar vært byens "go-to"-sted for fotballentusiaster. Lørdag 1. april står de klare til å kjøre i gang Eliteserien 2017 med et brak! Baren åpner kl. 12, og vil vise både Liverpool-Everton og Manchester United-WBA denne dagen. Baren kommer selvsagt til å vise alle KBKs borte- og hjemmekamper i Eliteserien. 


Svein Albert er glødende fotballinteressert, og sørger for god stemning i baren

Vi er overbeviste om at KBKs opprykk til Eliteserien vil bety mer liv i byen fremover!

Anne og Svein

Uglan tror på seier

Mens natteravnene gjør gatene trygge, sørger KBKs supporterklubb, Uglan, for ekstra liv og røre på byens mest stemningsfulle utested. Uglan har nå 227 medlemmer, og håper enda flere vil bli med og heie fram KBK i deres eliteseriedebut. 

Er du én av de som ikke fikk tak i sesongkort, er du sikret minst like god stemning her som ute på Kristiansund Stadion, lover ei KBK-ugle som har tatt turen ut denne kvelden. Fredag 31. mars kl. 20 skal Uglan møtes på Christian's Bar for å øve inn sanger til kampen lørdag. Alle er velkommen! 

Store og små ugler gleder seg til sesongstart

Det er fint å ha en felles ting å samle seg rundt. I Uglan får vi en følelse av tilhørighet, og vi kan dele stoltheten for fotballaget vårt!

Fullt hver helg

Anne Aspehaug har drevet Christian's Bar i 24 år, og synes det beste med jobben er det store spekteret av gjester de har. -Her har vi alt fra politi til prest! 

På Christian's Bar er det fullt hver helg. Anne tror en av grunnene til at baren går så godt, er at de har fokus på service og å behandle gjestene med respekt. Hun er også overbevist om at det er viktig å være tilstede i baren selv. 

Å drive bar er en livsstil for meg. Jeg er i modus hele tiden. Det er viktig å være hyggelig mot kunden, enten jeg møter dem over bardisken eller foran frukthylla på REMA.

Anne

Mer enn en fotballbar

Christian's Bar har noe for alle. Fotball viser de gjennom hele uken. Onsdager har de karaokekveld med konkurranser og premier. Det nye karaokesystemet, Karafun, lar gjestene velge mellom hele 26 000 sanger. I helgene er det party!

Petter Ingeborgvik, Aage Georg Sivertsen og Einar Helde møtes ofte på Christian's bar for å se fotball
Barmammaen og hennes hjertebarn - Christian's Bar

I tillegg til å være bardronning på heltid, er Anne også mor til tre barn. I de fleste familier er det ofte ett barn som krever litt ekstra oppmerksomhet. I Annes tilfelle er det den rebelske tenåringssønnen Christian som holder henne på hugget. Christian gjør at hun sover med ett øye åpent, men uansett tidspunkt vet hun alltid hvor hun finner ham; opp ei trapp og inn ei dør.

Anne føler hun har blitt en morsfigur for mange av byens festløver. En trygg person man alltid kan regne med er på plass når det trengs. 

-Vi plukker opp strømpebukser og truser fra gulvene, og ofte må vi låse ut folk fra toalettene. Som regel ikke bare én person, ler Anne. Vi har det aldri kjedelig på Christian's Bar! 

Opp ei trapp og inn ei dør...

- Åpent tirsdag til lørdag fra kl. 21

- Alle fotballkamper av betydning vises

- Fotball- og studentpriser i baren

- Karaokekveld hver onsdag

- Quiz én gang i måneden


Besøksadresse: Storgata 17

Telefon: 715 70300

Epost: anne@hotell-kristiansund.no



Redaksjonen i Tidens Krav har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet