Problemer med kortbetalinger og BankID er løst

Av
DEL

Torsdag opplevde enkelte kunder problemer med BankID og betaling med kort. Dette gjorde at butikker måtte ta i bruk reserveløsninger for betaling i kassen.

Nets Norge, som er leverandør av betalingsløsninger, skrev følgende i en driftsmelding torsdag klokken 11.25:

«Det oppleves for øyeblikket driftsforstyrrelser som påvirker kortbetalinger. Vi er i gang med undersøke dette og vil komme tilbake med oppdatert status når dette foreligger».

Kommunikasjonssjef i Vipps, Hanne Kjærnes, bekreftet overfor nettstedet E24 at det var problemer med BankID.

– Det er noen problemer med BankID for Telenor-kunder, men det er også noen som også har problemer med vanlig BankID med kodebrikke, sa Kjærnes til E24.

I banker over hele landet har kunder problemer med å logge inn i nettbanken. Klokken 13.48 opplyser Telenor til Bergensavisen at feilen skal være rettet.

– Feilen var et brudd hos fiberleverandøren til Nets som berørte deres tjenester, opplyser kommunikasjonssjef Fredrik Tangeraas i Telenor til BA.

Artikkeltags