Hva er det Posten driver med?

– Det jeg ikke godtar, er at Posten bruker 26 dager, nesten fire uker (!), på å returnere et brev det ville tatt meg fire minutter til fots å levere, skriver Øyvind Ødegaard i Averøy Elektro.

– Det jeg ikke godtar, er at Posten bruker 26 dager, nesten fire uker (!), på å returnere et brev det ville tatt meg fire minutter til fots å levere, skriver Øyvind Ødegaard i Averøy Elektro.

Av
DEL

LeserbrevAverøy Elektro AS er et lite installasjonsfirma som er lokalisert på Bremsnes i Averøy. Nærmere bestemt i Sandbuktveien 9. Vi har kunder av mange slag, både store selskaper, men også mange privatpersoner. Mange av privatkundene våre har vært våre kunder siden vårt firma var nystartet. Trofaste gode kunder som vi er svært glad for å ha, og som vi ønsker å yte en god service til.

Noen av våre kunder fortrekker å få regning tilsendt på epost, mens andre ønsker den gamle gode konvolutten i postkassa.

En av våre trofaste kunder, er også en av våre nærmeste naboer. En som foretrekker konvolutt med regning i postkassa. Det har han fått mange ganger før, og da vi igjen ble valgt til å utføre arbeid hjemme hos han i september i år, ble jobben avsluttet med at vi sende regning i posten, til den adressen vi har brukt ved alle tidligere anledninger. Dette mye på grunn av at han visselig bor i samme huset som før, og huset står på samme plass som sist.

Vår kunde er av det slaget som liker å gjøre opp for seg, men ved denne anledningen syntes han at det varte og rakk uten at noen konvolutt med regning dukket opp i postkassa. Til slutt tar han kontakt med meg og etterlyser regningen. En regning jeg da måtte fortelle at var postlagt den 24. september 2018.

Saken løste kunde og jeg umiddelbart, og regning ble betalt prompte. Imidlertid så spekulerte jeg på hvor regningen hadde tatt veien, da jeg var 100 prosent sikker på at den hadde blitt postlagt 24.09.18.

Da jeg mottok post den 19.10.18, slapp jeg å spekulere mer på det. Blant dagens post lå konvolutten med regningen til vår kunde. I retur til Averøy Elektro AS. Påsatt en rekke klisterlapper, hvor teksten «Ukjent/Ny adresse ukjent» var «tikket av».

Dette fant jeg svært merkelig, da vi har sendt post til samme adresse gjentatte ganger. Derfor gikk jeg på Gulesider.no og tastet inn kundes navn. Opp poppet kunde og med samme adresse som den på konvolutten. Det er først når jeg går på Posten.no, og utfører samme søk, jeg innser hva som har skjedd. Kunde har ikke flyttet fysisk, men huset har fått ny gateadresse. Derav «Ukjent/Ny adresse ukjent»!

At slikt kan skje, og ikke er noe stort problem i seg selv, det anerkjenner jeg. Det jeg imidlertid ikke godtar, er at Posten bruker 26 dager, nesten fire uker (!), på å returnere et brev det ville tatt meg fire minutter til fots å levere. Det er helt uholdbart og langt under hva man skal kunne forvente av Posten.

På toppen av det hele så er ikke dette et enkeltstående tilfelle. Jeg har ved flere anledninger opplevd 5-6 dager leveringstid på brev postlagt på Løkkemyra i Kristiansund med leveringsadresse på Bremsnes. En skilpadde kunne gjort det raskere.

La meg til slutt gjøre det krystallklart at mitt anliggende ikke har noe som helst å gjøre med de som jobber med ombringing og henting av post i distriktene, være seg Averøy eller Kristiansund. De gjør en kjempejobb, på all slags føre, i all slags vær. Takk!

Øyvind Ødegaard

Daglig leder

Averøy Elektro AS

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags