Fortsatt på lag med Operaen

Operasjef Line Lønning Andresen (i midten) og informasjons- og markedssjef Ida Ørjansen Tomelthy er glade for at Sparebank 1 Nordvest, her representert ved banksjef Leif Joar Almvik (til venstre) og markedssjef Hans Mellemsæther, blir med som generalsponsor også de neste to årene.

Operasjef Line Lønning Andresen (i midten) og informasjons- og markedssjef Ida Ørjansen Tomelthy er glade for at Sparebank 1 Nordvest, her representert ved banksjef Leif Joar Almvik (til venstre) og markedssjef Hans Mellemsæther, blir med som generalsponsor også de neste to årene.

Artikkelen er over 1 år gammel

Sparebank 1 Nordvest forlenger sin avtale med Operaen i Kristiansund og vil bidra med 1,5 millioner kroner over de neste to årene.

DEL

Banken har vært Operaens viktigste private samarbeidspartner de åtte siste årene. Nå går de løs på en ny toårsperiode som generalsponsor.

– Vi er svært glade for at Sparebank 1 Nordvest blir med oss videre. Uten slike partnere hadde vi ikke vært i stand til å ha en så stor bredde i vårt tilbud som det vi har, sier operasjef Line Lønning Andresen.

– Operaen i Kristiansund er et lokomotiv i det regionale kulturlivet og en stor arbeidsplass. At de leverer gode produksjoner, gjør vår region til et mer attraktivt sted å bo og arbeide, sier markedssjef Hans Mellemsæther i Sparebank 1 Nordvest.

Høy andel egeninntekter

Operaen i Kristiansund har en sponsorpyramide med én generalsponsor, tre hovedsponsorer, en gruppe med «vanlige» sponsorer og flere samarbeidspartnere. Selv om institusjonen mottar store beløp i offentlig støtte, er bidragene fra næringslivet av stor betydning.

– I forhold til de fleste andre institusjoner av vår type, har Operaen i Kristiansund en høy andel egeninntekter. For oss er Sparebank 1 Nordvest noe mer enn en sponsor, de er også en sparringpartner. Vi får for eksempel markedsføre oss gjennom bankens kontakter og vi får bruke deres fantastiske lokaler i Knudtzonlunden, sier Line Lønning Andresen.

Bruker Operaen

Sparebank 1 Nordvest brukte i fjor 11 millioner kroner på sponsorvirksomhet og gavemidler. Avtalen med Operaen i Kristiansund er blant de aller største enkeltavtalene, og den desidert største innenfor kulturfeltet.

– Vi har over tid utviklet et samspill med Operaen i Kristiansund som gjør det naturlig å være med videre. Vi bruker Operaens forestillinger overfor egne kunder og vi profilerer oss på Operaens forestillinger. Og vi var blant annet med på å få i gang initiativet Ung i Operaen. Det er ingen selvfølge at banken skal være generalsponsor for Operaen, vi diskuterer fortløpende hva som er viktig for vår region. Og vi mener Operaen i Kristiansund er viktig. Folk kommer ikke til Nordmøre bare for å jobbe, de skal også ha en meningsfull fritid, sier Hans Mellemsæther.

– Vi legger også merke til at våre kunder setter pris på å få være med på arrangementer. Operaen i Kristiansund er flinke til å ta seg av oss, sier banksjef Leif Joar Almvik.

Artikkeltags